بازاریابی محتوا چیست؟

دوستان عزیز، تبلیغات کنندگان محترم! با خبر شوید؛ چند سالی است قطار بازاریابی در ریل بازاریابی محتوا قرار گرفته است. حالا وقت آن است تا شما قبل از یک فروش خوب، اطلاعات مفیدی آن هم به صورت رایگان به مخاطبین خود ارایه دهید. اینقدر هم تو اینترنت جستجو نکنید “خفن ترین تبلیغ چیست؟” و همین الان برید سروقت بازاریابی محتوا. تو این مقاله براتون از قواعد بازاریابی محتوا می نویسم تا کمک حالتون باشم
بازاریابی محتوا چیست
  • از کیفیت مطلب راضی هستید؟
    (5)
  • این مطلب برای شما مفید بود؟
    (4.5)
4.8

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا (Content marketing) نوعی از بازاریابی است که به فرایند تولید و به اشتراک‌گذاری محتوایی که باعث حفظ مشتریان قبلی و بدست آوردن مشتریان جدید می‌پردازد. این محتوا و اطلاعات می‌تواند به انواع مختلفی چون اخبار تحلیلی، ویدئو، کتاب الکترونیکی، اینفوگرافی، مطالعه موردی، راهنما و دستور العمل‌ها، سوالات و پاسخ، مقالات و تصاویر و…تولید و منتشر گردد.

بازاریابی محتوا یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی است که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار با اهداف برندها متمرکز شده‌است. بازاریابی محتوا به دنبال جذب، حفظ و تعامل با مخاطبانی است که به وضوح تعریف و شناخته شده هستند. این عمل با هدف هدایت کاربران برای انجام اقداماتی سودآور صورت می‌گیرد.

بازاریابی محتوا چیست

تفاوت بازاریابی محتوا و تبلیغات

بازاریابی محتوا متمرکز بر رسانه‌های تحت مالکیت کسب‌وکار‌ها است، درصورتی که در تبلیغات تمرکز بر انتشار محتوا در رسانه های عمومی است. همچنین، استراتژی بازاریابی محتوا، دوستانه و صمیمی در جهت جذب مخاطبین است در صورتی که شما در تبلیغات رفتاری تهاجمی جهت ارسال حداکثری پیامتان را دارید. در بازاریابی محتوا هزینه های تولید و نشر قابل کنترل و بسیار کمتر از تبلیغات است.

استراتژی محتوا چیست؟

هر کس استراتژی مربوط به خودش را با استفاده از تجربیات قبلی دارد!

همانند فرماندهان جنگ هیچ وقت با استراتژی کپی یا مشترک جنگ نمی‌کنند! آن‌ها استراتژی مربوط به خودشان را دارند، در استراتژی محتوا نیز همینگونه است، و اینکه بهترین استراتژی برای کسب و کار مثلا رستوران ممکن است بدترین استراتژی برای کسب و کار لوازم بهداشتی باشد.

اما به‌طور کل استراتژی محتوا به قانون‌هایی گفته می‌شود که محتوای تولید شده را ملزم به رعایت آن می‌کند. این قانون‌ها شامل تجربه، شناخت، بررسی و آموخته‌های یک استراتژیست محتواست.

نکات کلیدی بازاریابی محتوا

در بازاریابی محتوا ، جواب پرسش های زیر جز واجبات است

  • محتوا را برای چه کسی ایجاد می‌کنید؟
  • محتوا چه سودی برای مخاطب دارد و کدام مشکل او را قرار است حل کند؟
  • محتوا چگونه منحصربه‌فرد خواهد شد؟
  • محتوا در چه فرمتی تولید می‌شود؟
  • محتوا در کجا توزیع می‌شود؟
  • چگونه ایجاد و انتشار محتواها را برنامه‌ریزی و مدیریت می‌کنید؟

این مطلب ادامه دارد…

اینفوگرافی این مطلب را از اینجا دانلود کنید

بازاریابی محتوا چیست

, , ,

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Open chat
سلام
میتونم کمکتون کنم؟
Powered by