بررسی یک کمپین تبلیغاتی موفق به همراه ویدیو

ارسال پیام تبلیغات به مخاطب در کمپین تبلیغاتی یکی از مهمترین بخش های یک کمپین تبلیغاتی است، که متاسفانه در کشور ما بسیار به آن پرداخته نشده است. قرار است بر مبنای اهداف کمپین تبلیغاتی چه پیامی به مخاطب بدهیم؟ و به بیان دیگر او قرار است از تبلیغ چه چیزی دستگیرش شود. یک نکته بسیار مهم در تهیه و ارسال پیام این است که پیام باید ساده باشد. زیاد سراغ پیچیدگی نرید و خیلی ساده پیام خود را منتقل کنید. فراموش نکنید مخاطب دنبال پیچیدگی و رمزنگاری پیام برای ما وقت صرف نمی کند. در ادامه به بررسی یک نمونه موفق کمپین تبلیغاتی با ذکر جزییات میپردازیم …
بررسی-یک-کمپین-تبلیغاتی-موفق
  • از کیفیت مطلب راضی هستید؟
    (5)
  • این مطلب برای شما مفید بود؟
    (4.5)
4.8

برند: کیا اسپرتج

شعار تبلیغاتی کمپین: به چشمانتان باور داشته باشید

آژانس تبلیغاتی: Inn ocean Worldwide Europe

مشتری:  Kia Motors Europe

کشور: آلمان

خودرو اسپرتج با طراحی خیره کننده سایز متوسط است که خُب شاید از من بهتر بشناسیدش اما این مدل در سال ۲۰۱۴ دستخوش تغییرات ظاهری شد. بریم سروقت کمپین تبلیغاتی این خودرو

اهداف

اهداف ارتباطی: با توجه به “مشارکت کل” در کمپین، تیم ما خواستار بدست آوردن افزایش ۱۰درصد + در میان خریداران جدید و ۲۰درصد + افزایش در بین “نسل پیشروی مدرن” در مقایسه بامعیار اعتماد و امنیت است.

اهداف توسعه نام تجاری

  • افزایش ۱۰ درصدی رشد آگاهی از برند کیا
  • بالا بردن علاقه در برند
  • درخواست بروشور تمامی مدلهای کیا: ۱۰درصد افزایش
  • درخواست تست رانندگی با تمامی مدلهای کیا: ۱۰درصد افزایش

بهبود تصویر برند کیا

  • مورد علاقه: ۲۵درصد افزایش
  • طراحی جذاب: ۲۵درصد افزایش

اهداف فروش

به دست آوردن رشد فروش در راستای رشد بخش بازارهدف.

استراتژی ارتباطات

گروه هدفی که در کمپین مشخص شده ، ” نسل پیشروی مدرن”بود. این گروه جزو تحصیلکرده اجتماع بوده و علاقمند به معاشرت می باشند و قلبی جوان دارند. همچنین این گروه الگوی مخاطبان هدف هستند. تجربیات جدید از اهمیت حیاتی برای این مشتریان به حساب می آید. پس سرگرم کردن آنها و به نوبه خود، تشویق کردنشان به کشف محصولات و نام تجاری برند، در این کمپین بسیار مهم است. پس باید ساخت موقعیت خلاق و سرگرم کننده در محیطی با نگرشی درست تمرکز کنیم. همچنین انتخاب ابزار درست، با هدفگذاری در قالبی درست از اصول این کمپین تبلیغاتی می باشد.

انتخاب رسانه

  • تبلیغات تلویزیون اولین گزینه است زیرا بیشترین نقطه تماس را با مخاطبان مورد نظر ما دارد.
  • در ادامه تبلیغات تلویزیونی، یادآوری ۱۰ ثانیه ای.
  • برای مشارکت بیشتر مخاطب، پروژه ساخت تیزر در مورد محصول توسط خود مخاطبین راه اندازی شد.
  • برای مطلع و درگیر نگهداشتن مخاطبین، ساختار کمپین دوم بصورت کاملا دیجیتال طراحی شد.
  • وبسایت نه تنها یکی از راحت ترین راههای به دست آوردن اطلاعات مربوط به کیا است بلکه امکاناتی برای تعامل بیشتر مخاطب با محیط و محتوای سرگرم کننده فراهم می کند.
  • از طریق سلسله فیلم های کوتاه در سایت، مخاطبان میتوانند طراحی عالی، تکنولوژی و راحتی اسپورتیج را براحتی و به صورت بازی کشف کند.
  • استفاده از بنرهای استاندارد و قوی پیام کمپین را در رسانه های دیجیتال و شبکه های اجتماعی پخش می کند.
  • از آنجایی که ما میخواهیم مردم در مورد کیا صحبت کنند، شبکه های اجتماعی را انتخاب کردیم که قابلیت به اشتراک گذاشتن عکس ها، ویدیوها برای مخاطبین دارد.
  • برای اثرگذاری بیشتر از رسانه های OOH یا خارج از خانه، POS یا تبلیغات در محل فروش و در تبلیغات چاپی استفاده می کنیم.

استراتژی خلاق

گسترش یک تفکر خلاق. البته خلاقیتی که با نگرش جامعه هدف به زندگی کاملا هماهنگ است. داستان تبلیغات حال و هوایی هالیوودی دارد. در داستان این تبلیغ پلیس که نیرویی قهری به شماره می رود، به وظیفه خود اهمیت نمی دهد و از همه وسایل خود استفاده می کند تا خود را به اسپورتیج برساند و از مدل خودرو آگاه بشود. و در نهایت تحت تاثیر زیبایی این خودرو قرار گیرد و شعار این کمپین تبلیغاتی که ” به چشمانتان باور داشته باشید” را محقق کند. ادبیات پویا و باهیجان تبلیغ تلویزیونی این کمپین، سعی در درگیرکردن احساسات بازار هدف دارد. در زیر آگهی این کمپین را مشاهده کنید

 

برخی نتایج بدست آمده از این کمپین تبلیغاتی

پس از استفاده از تحقیقات بازاریابی معتبر در مورد تاثیرگذاری این کمپین تبلیغاتی نتایج زیر حاصل آمده است که نشان می دهد که موفقیت کمپین بسیار چشمگیر بوده و بیشتر از انتظار نتیجه داشته است. به همین جهت است که این کمپین تبلیغاتی برنده جایزه معتبر اِفی در سال ۲۰۱۵ شده است.

بررسی-یک-کمپین-تبلیغاتی-موفق

 

نتایج ارتباطی: “مشارکت کل” در کمپین، افزایش ۱۷درصد + در میان خریداران جدید و ۴۵درصد + افزایش در بین “نسل پیشروی مدرن”

نتایج توسعه نام تجاری

افزایش ۱۸درصدی رشد آگاهی از برند کیا

بالا بردن علاقه در برند

درخواست بروشور تمامی مدلهای کیا: ۱۲۸درصد افزایش

درخواست تست رانندگی با تمامی مدلهای کیا: ۴۴درصد افزایش

بهبود تصویر برند کیا

مورد علاقه: ۱۰۸درصد افزایش

طراحی جذاب: ۱۶۵درصد افزایش

نتایج فروش

افزایش فروش به میزان ۱۱درصد

این یک نمونه از کمپین تبلیغاتی موفق بوده که با هم از نظر گذراندیم.

حالا شما بگویید در فکر کمپین تبلیغاتی محصول یا خدمت خود هستید؟

اینفوگرافیک مطلب فوق را در اینجا دانلود کنید.

بررسی-یک-کمپین-تبلیغاتی-موفق

, , ,

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Open chat
سلام
میتونم کمکتون کنم؟
Powered by